NIPP: mida teha, kui märkad häirivat postitust?

1. Esmalt tuleb postitus fikseerida, see tähendab, et tuleb teha ekraanipildid, et salvestada mittesobivast postitusest või kiusamisest tõendid.

2. Seejärel tuleb konto omanikule saata sõnum ja anda teada, et tehtud postitused sulle ei meeldi.

3. Kui see ei aita või sa ei soovi postitajaga ise suhelda, siis järgmise sammuna tuleb teavitada keskkonna haldajat ehk raporteerida.

4. Alati tuleb rääkida vanematega või mõne muu täiskasvanuga, keda sa usaldad. Kui sa üksi ei taha või ei julge täiskasvanu poole pöörduda, siis räägi sõbraga ja palu tema abi, et teha seda koos.

Ööpäev läbi saad helistada Lasteabi tasuta telefonile 116 111 või www.lasteabi.ee

Tähtis on, et keegi ei jääks oma murega üksi!

Kui puutud kokku häiriva veebisisuga, siis tasub pöörduda selle infoga kas oma vanemate, õpetaja või noorsootöötaja poole, kes saab vajadusel sekkuda.

Paljudel juhtudel võib olla abi, eriti kui kiusamise juhtum on seotud kooliga, oma klassijuhataja, kooli IT-juhi, haridustehnoloogi, sotsiaalpedagoogi või mõne muu õpetaja poole pöördumisest. Kui sa räägid või kirjutad õpetajale oma murest ning esitad talle ka tõenditena ekraanipildid, siis on koolil võimalus aidata ja kas asi lahendada või soovitada, mida edasi teha.

Vaata ka Targalt Internetis veebilehte.

Juhised on koostanud Teeviit tiim projekti „Targalt internetis” materjalide põhjal.

Artikkel on avaldatud 2022. aastal.

Skip to content