Taskuraha rändmäng valmis Finantsinspektsiooni ja Teeviit portaali koostöös korraldatud üle-eestilise laua- ja kaardimängude konkursi Rahapada tulemusel.
Taskuraha lauamäng võitis konkursil esimese koha. Mängu autorid on Ülenurme Gümnaasiumi õpilased Deisy Kukk, Kristofer-Robin Anniko ja Ardi Vaher, keda juhendas Kätlin Tamm.
Võitja valis välja žürii: investor ja õppejõud Kristjan Liivamägi, lauamängude autor ja koolitaja Meelis Looveer, Teeviit vabatahtlik Emma Sofia Meri, Junior Achievement Eesti tegevjuht Kersti Loor, Finantsinspektsiooni kommunikatsioonispetsialist Kaisa Gabral ja graafiline disainer Urmas Raidma.
Taskuraha lauamäng sobib algkoolilastele, lasteaedade vanematele rühmadele ja miks mitte tervele perele. Hariv ja lõbus mäng aitab kinnistada teadmisi raha olemusest, ärgitab mõtlema ja arutlema raha kogumise ja kulutamise üle ning arendab kriitilist mõtlemist ja otsustusvõimet. Mängijad peavad langetama taskurahaga finantsotsuseid – kas kulutada või säästa, koguda pangas intressi või teha midagi muud. Lisaks arendab mäng arvutamisoskust ning õpetab märkama oma tegude ja nende tagajärgede seoseid.
TASKURAHA rändmängu saab kool broneerida kaheks nädalaks. Ühes komplektis on 8 lauamängu. Mängu alus pannakse kokku neljast puzzle tükist üheks terveks 700 x 1000mm suuruseks mänguks. Mängukomplekti kuuluvad 4 mängunuppu, 2 täringut, mängualus, juhend, mänguraha ja 4 hoiupõrsast oma taskuraha kogumiseks. Iga kool saadab mängu koos kõigi osadega edasi järgmisele koolile. Mängud saab transportimiseks panna kahte kohvrisse (4 mängu ühte kohvrisse) ning kui koolil on olemas oma nimega kleebis, siis võib selle enne mängu edasi saatmist kohvrile kleepida.
Siit leiad mängu broneerimise ja kasutamise tingimused:
Siit leiad karbis oleva juhendi, mida saad vajadusel välja printida ning kasutada:
Töölehed
Koos rändlauamänguga on võimalik kasutada koolitunnis töölehti. Vali siit vastavalt vanusele sobivad töölehed, prindi need välja ja kasuta koos lastega.
Õpetajad saavad kasutada mängu koolis: see sobib esimeses kooliastmes õppevahendina nii eesti keele, matemaatika kui ka ühiskonnaõpetuse tundidesse. Matemaatikatunnis saab õppida rahaühikuid ja teha rahaga lihtsamaid tehteid. Ühiskonnaõpetuses õpivad lapsed lauamängu mängides üldisemaid majandusmõisteid: töö, palk, säästmine, kulutamine ja intress. Lisaks tutvuvad nad vastutustundliku rahakasutuse ja tarbimise põhimõtetega. Eesti keele tunnis aitab lauamäng lugeda ja õppida uut sõnavara, arutleda ja kuulata ning keeleoskust arendada. Kunstiõpetuses saab mänguga kaasas käivaid töölehti kasutada laste käeliste oskuste ja loovuse toetamiseks.
Broneeri lauamängud
Kalender näitab, kes ja mis ajaks on rändlauamängud broneerinud. Lisaks leiab kalendrist ka broneeringu teinud kooli kontaktid. Kui on aeg mäng oma koolist edasi saata, leiad kalendrist kõik vajalikud andmed üles.
Lauamängu broneerimiseks tuleb täita Google’i vorm, milles esitatud andmed kuvatakse allolevas kalendris.
Pane tähele, et ringlemas on kaks komplekti lauamänge – veendu, et saadad õige lauamängu õigesse kohta!