fbpx

Intervjuu idufirma Iffent meeskonnajuhi Else Källoga: “Parim osa on kindlasti põnevus ja ootusärevus uue loodava asja osas”

2021. aasta lõpus toimus Edu & Tegu STARTERtallinn programm, mis on mõeldud idufirmade arendamiseks. Programmis võitis inspiratsiooniauhinna firma Iffent, mille meeskonnajuht Else Källo tutvustab firmat pisut lähemalt ja jagab nippe ja nõuandeid ka teistele firmaga alustajatele.

Mis on Iffent? Millisele sihtgrupile on Iffent mõeldud?

Iffent on hoonete projekteerimiseks vajaliku meeskonna komplekteerimise online-platvorm, mis on mõeldud kahele peamisele sihtrühmale – esmalt inimesed, kellel on vaja hoone projekti (eratellija, ehitaja, kinnisvaraarendaja jne) ning teisalt projekteerijad, kellele platvorm annab võimaluse oma töid ja aega ise planeerida.

Kust tuli idee osaleda Edu & Tegu STARTERtallinn programmis?

Oleme oma meeskonnaga Iffenti kallal toimetanud juba päris pikalt ning seoses minu magistriõpingutega avanes võimalus ühe loengu raames osaleda STARTERtallinn programmis. Selleks oli vaja kaasata lisaks olemasolevale meeskonnale ka antud loengus olevaid inimesi, kes aitaksid välise pilguga olemasolevat vaadata.

Kust tuli idee Iffenti jaoks?

Idee tekkis Iffenti asutajatel juba 2017 aastal ühe brainstormi käigus, kus täheldati, et projekteerimismeeskonna komplekteerimine tavapärasel viisil võtab väga kaua aega ja kulutab ressurssi. Sealt edasi hakati mõtlema, mida ja kuidas võiks teha, et antud olukorda lahendada. Kuna kõik Iffenti asutajad on projekteerimisettevõtetega igapäevaselt seotud, siis oli probleemi tuvastamine ja sellele lahenduse mõtlemine otseselt meie endi töö ja heaoluga seotud. 2018 osalesime juba ka Garage48 Digitaalehituse Hackathonil, mille jooksul panime kokku esimese kontseptsiooni Iffenti toimimisest.

Kuidas jõuda ideest reaalsuseni?

Töö ja pühendumusega. Iga probleemi peaks lahendama selle tekkimise hetkel, ei ole vaja endale kohe alguses seada barjääre, mida ei pruugi tulla. Loomulikult peab iga alustav ettevõtja ka 110% uskuma oma ideesse, selle teostumisele ja pühenduma selle täideviimisele. 

Mis kohustused kaasnevad meeskonna juhtimisega?

Vastutus, tulemuse garanteerimine ja oskus oma meeskonda motiveerida. Olulisel kohal on ka usaldus – juhina pead sa olema võimeline usaldama oma ettevõtte (lapsukese) juurde uusi ja esialgu võõraid inimesi. Seejuures peame õppima kuulama oma meeskonda ning arvestama nende oskuste ja vajadustega. Teiste ettepanekutest ja arvamustest üle astumine ei too kaasa muud, kui katkise ja demotiveeritud meeskonna.

Kas firmal peab olema endal kindel algkapital alustamiseks?

Kindlat summat (v.a põhikapitali summa), mida alustamiseks vaja on, ei saa määrata.  Kui su meeskond koosneb valdkondade spetsialistidest, siis pole alustamiseks suurt summat vaja, kõik saavad panustada enda teadmiste ja oskustega. Eelkõige käib see programmeerijate kohta. Omada meeskonnas pädevat programmeerijat võib säästa Su ettevõttele algusaegadel väga suuri summasid. Kui tegemist on füüsilise tootega, siis on kapitali vajadus suurem. Mina arvan, et ükski idee ei peaks jääma teostamata puhtalt rahapuuduse tõttu – õige meeskonna ja tahtega saab ka olematute summadega väga suuri asju teha! 

Kust tuli nimi “Iffent”? On sul mõni nõuanne või nipp kuidas panna firmale tabav nimi?

Nime mõtlemise jaoks tegime päris mitu koosolekut, kus hõikasime välja erinevaid valdkonnaga seotud sõnu ja üritasime neid kombineerida startupilikku nimevõtmesse. Sõna Iffent on tuletis sõnast „efektiivne“, mis meie kontekstis sümboliseerib tõhusat meeskonna komplekteerimist.

Nimevalik ettevõttele on oluline hetk ettevõtte ajalooraamatus. Kunagi räägiti, et nimi peab peegeldama ettevõtte valdkonda ja olema koheselt arusaadav, meeldejääv ja lööv. Julgen väita, et tänapäeval ei mängi see nii suurt rolli ning nime on hiljem võimalik (aga brändi mõttes kulukas) ka muuta.

Kindlasti on oluline mõelda nime panemisel ka tulevikus ettevõtte reklaamimisega seonduvatele potentsiaalsetele probleemidele. Nimi peaks olema arusaadav ka kuuldereklaamis, kus kirjapilti inimesed ei näe ning seetõttu peab reklaamtekst sisaldama ka nime tähthaavalist selgitust. Start-uppide puhul on eriti oluline mõelda välisturgudele ning kui lihtne/keeruline seda välismaal brändida ja kasutusele võtta oleks.

Kuigi Iffent võib tunduda esialgu täpselt selline nimi, mis ei jää meelde ja on keerukas hääldada, siis tegelikult on aeg näidanud, et see jääb just meelde oma eripärasuse faktori poolest. Samuti ei ole ka kirjapildiga siiani eksitud. Lisaks on põnev kuulda, kuidas iga inimene meie nime erinevalt rõhutab. 

Kuidas teha firmale kõige efektiivsemalt promo?

Kõige efektiivsem promo on kindlasti kasutajate suusõnaline promo. Alustava ettevõtte puhul, kellel kasutajaid veel ei ole, on parimaks viisiks sotsiaalmeedia. Ettevõtte ei pruugi veel midagi pakkuda ega toota, vaid saab sotsiaalmeedias juba jälgijaskonda kasvatada, sellega inimestele silma jääda ja ootusärevust tekitada.

Iffenti oleme aja jooksul aktiivselt oma tegevusi kajastanud sotsiaalmeedias ning läbi selle jõudnud ka meie tulevase sihtgrupini. 

Mis on idufirma alustamisel parimad ja halvimad küljed?

Parim osa on kindlasti põnevus ja ootusärevus uue loodava asja osas. Mõte sellest, et Sinu toode/teenus aitab inimesi või teeb nende elu paremaks või mugavamaks, on nii hea tunne, mida tunda.

Kas just halvim, aga kindlasti frustreerivam, on teadmatus. Seda eelkõige teenuse toimimise ja kasutajate vastuvõtu osas. Isegi, kui lahendus on testitud ja sihtgrupi poolt heaks kiidetud, ei tea sa kunagi, kuidas sellel tegelikult minema hakkab. Sellepärast ei tasu muidugi igapäevaselt stressata, vaid nautida protsessi ja teha kõik selleks, et Sinu pakutud lahendus oleks just see, mida kasutajad vajavad. 

Mida kujutas endast Edu & Tegu STARTERtallinn programm? 

STARTERtallinn oli neljakuune programm, mille käigus mitmed meeskonnad pidid leidma probleemi ning sellele start-up näol lahenduse välja töötama. Kinnitamaks, et meie lahendus toimib ja on väärt teostamist, pidime programmi vältel koostama erinevaid dokumente, mis aitaksid meil endil kõik vajalikud detailid läbi mõelda. Parimatele lõppes programm start-uppidele kohaselt investorite ees oma ettevõtte pitchimisega. Kindlasti on STARTERtallinn väga suureks abiks äriloogika elluviimisel ja kitsaskohtade leidmisel ning suurepärane hüppelaud kiirenditesse minekuks.

Meie puhul oli probleem ja lahendus juba eelnevalt olemas, kuid programmi jooksul saime väga hea kogemuse nii pitchimisel, idee detailsel planeerimisel ning muidugi tuli kasuks erinevatelt inimestelt tagasiside saamine meie idee osas.

Artikli kirjutas Birke Mirell ning toimetas koostöösuhete- ja sisuloometiimi liige Mariliis Lulla  

Skip to content